Intervallträning.

Idag fick Mache sig en intervallträning för hela slanten. Hon är så himla rolig att rida nu. Jag kan sitta upp själv, jag kan skritta fram henne med halvlånga tyglar och hon försöker inte dra dem i handen på mig, hon går perfekt i form, skakar lite ibland bara. Hennes enkla byten är riktigt bra, likadant hennes halter. Hon tippad inte längre, hon sätter under sig och lyfter upp sig utan att bli varken stark eller tung. En ängel alltså! 
Iaf idag så hade vi lite intervallträning. Jag red först fram i trav och galopp på volten lite sen galopperade jag henne framåt en långsida, och saktade in strax innan kortsidan samt red en volt i arbetsgalopp innan jag red ut på långsidan igen och ökade. Hon bara plöjde fram! Så jävla bra! Hon riktigt tog tag i marken framför henne och flög fram. 
Därefter gjorde jag lite åttor i galopp med enkelt byte på mitten, hon är så jävla enkel med det nu. Saktar av direkt och fattar ny. Snart dags för riktiga byten! 

Imorgon blir det tidig ridning och när hon är trött och så kopplar vi på transporten och börjar lite smått med lastträningen. Imorgon är målet bara att få henne att gå upp utan att kasta sig bakåt igen. Eller ja, vi får se vad dagen leder till :) Beror på hur enkelt hon går på! 
På kvällen blir det tjejkväll hos Johanna! Rooligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0