Home again!

Så nu har jag landat hemma! Eller, Jag landade faktiskt i går kväll men ändå. Jag har precis haft de tre bästa veckorna i hela mitt liv! Så himla kul har det varit. Så mycket man lärde sig och så mycket man kunde ta med sig hem, inte bara nya vänner utan även stora jobberfarenheter och ridkunskaper. Jag har hanterar hingstar, unghästar, uppstressade hästar, glada hästar och slöa hästar. Alla möjliga sorters hästar man kan tänka sig. Första dagen blev jag till och med biten av en hingst, en och en halv vecka senare stod jag och kelade med en annan tre årig hingst. Detta var verkligen värt att leva på burkmat i tre veckor. Vi var dessutom i stallet på våra lediga dagar, då vi tog en promenad till och från Ramsbrock, 3,6 km enkel resa. Jag har dessutom varit groom till en dressyrryttare på tävling, och det kändes ganska coolt att vara groom åt tävlingens bästa ryttare för en gångs skull. Samma dag, på eftermiddagen var jag groom och filmare åt hoppryttarna. Väldigt speciellt tävlingar här nere, och det var himla roligt att se!
Jag kommer faktiskt inte orka skriva allt jag hittat på, så därför kör jag en frågestund istället. Där kan ni ställa frågor, bra och dåliga, om min Tysklands vistelse, och därefter svarar jag på de frågorna jag vill :) Fråga på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0