Bra dag!

I morse när jag vaknade så packade jag upp alla kläder och tvättade dem. Mest för säkerhetsskull, ville inte gärna dra med mig några bakterier eller virus hem. Sen skrev jag på min "fina" sko som alla rådde mig att ta hem, för att det var en tursko. Jag hittade den i ensilaget, när jag fodrade. Den landade i handen på mig när jag drog loss ett lager :) Alla bara "You should take it home, it's supposed to lucky now that you found it!" Så det blev så :) Jag skrev Ramsbrock 2012 på den, och sen "Lucky Shoe" mellan de två orden.
Därefter åt jag frukost och sen körde vi till mamma och lämnade väskan och lämnade mig i stallet. Två äpplen hade jag med mig, och när jag kom dit gick jag direkt ner i hagarna. Först till Chamme och gav honom ett äpple. Sen sa jag bara Mache! lite högre och jag får ett gnägg tillbaka :') Tittar upp och där kommer Mache stressandes till mig :') Hon har saknat mig alltså! När jag gett henne det andra äpplet jag hade och kelat med henne i 20 minuter typ när hon buffade och mös med mig också, så gick jag upp i stallet igen och mockade boxen. Sen skickade jag till pappa och frågade om han kunde kolla när jag red. Det kunde han så han kom ner och jag tog in hästen.
Ovanligt snabbt gick det att fixa hästen idag, haha, kvart kanske? När man är van vid 10 min så är det inte på konstigt.

Ridningen gick super! Jag märkte stor skillnad på min ridning och det tror jag Mache också gjorde för hon gjorde allt jag bad henne om. Galopp till skritt, skritt till galopp. Sen blev hon lite överpigg ett par ggr och studsade lite på stället, men det gjorde inte så mycket. Sen gjorde hon enkla byten också, och var allmänt bra. Det var faktiskt första gången jag red henne med sporrar med och det funkade väldigt bra faktiskt!

Efter ridningen fixade jag henne, tvättade benen, och även karlederna. Såg innan ridturen att hon hade mugg på höger framben men jag hittade inte atamonen så jag tvättade av det och smorde helosan på bara, för tillfället. Sen smorde jag hovarna med hovfett och släppte ut henne i hagen igen.

Hemma sen skickade jag till Jessie och undrade när hon vaknade och när hon gjorde det bestämde vi en tripp till väla, så jag duschade och fixade mig. Sen åkte vi till väla, jag, Jessie och Pierre. Jag handlade nya vinterskor, en tröja och en tjock mysig halsduk. Och lite underkläder. Oviktigt. haha. Sen åkte vi hem igen och lyssnade på massa bra musik, sån som symboliserade oss, som vi lyssnat på mycket. Himla bra faktiskt! :D
Nu sitter jag här, har hängt en maskin tvätt och satt igång en ny. Allt måste bli klart ju! :) Så just nu väntar på att den ska bli klar så jag kan gå och sova. Imorgon blir det bussen kl 7 igen! Snart kommer tågen igång igen. Det ska bli så skönt! Nu kan där fan inte va fler problem på den jävla banan, helt nya spår överallt och elledningar. Fan om det blir förseningar nu alltså!

Men men, idag var iaf en bra dag. Längtar tillbaka dock!Germany <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0