Två tyskar.

Idag var där två tyskar i stallet, jag trodde jag skulle dö. De sa tyska ord som jag faktiskt kände igen, som mein pferd och lastas. Shit, ramsbrock-flashback blev det där!

Idag fick mache sig ganska många nya erfarenheter. För det första spolade jag hennes ben med slang när hon kom från hagen för de var alldeles leriga. Jag tvättade hennes man och pannlugg med slang också, och vi hade ganska delade åsikter om den punkten om vi säger så.. Den blev iaf ren! :)
Tvättade svansen också, och det är hon van vid. Sen la jag på henne ett fleecetäcke runt halsen och ett över kroppen. Hon var inte speciellt skitig på kroppen så det var bara benen och halsen som blev tvättat, förutom manen :)
Sen fick hon stå i boxen medans jag fixade lite med tvätten och så. Sen tog jag ut henne igen och sen fick hon springa lite i ridhuset. Satte upp ett hinder också så hon fick hoppat någonting denna veckan. Glad blev hon iaf! :)
Sen när vi kom in gjorde jag min första knopp med inbakad fläta i pannluggen och det blev jättebra faktiskt! Haha, stolt kände jag mig allt lite grann faktiskt :) Sen flätade jag manen så den skulle stanna på en sida, får väl hoppas de sitter kvar imorgon också :)

Nu ska jag duscha och sen sova. Upp tidigt imorgon! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0