Those days are gone, now the memories are on the wall.

Skolan idag var faktiskt rätt okej. Vi hade först matte och det var väl inte världens roligaste, därefter biologi och det var väl inte heller världens roligaste. Däremot, ridlektionen! Ah, alltså, jag kan leva på den länge! A-man får massvis av guldstjärnor idag, så himla fin var han. 
Hela lektionen handlade om att hitta harmoni och att få hästarna avslappnade. A-man var som vanligt ganska spänd i början och ville springa iväg mest, men efter x antal övergångar så hade han så fin takt och form i traven! Han ville till och med fatta vänster galopp idag! Han fattade fel första gången, men då bara bröt jag av snabbt och gav honom en ny galoppskänkel. Och då fattade han rätt hela fem gånger i rad! Jag red nämligen övergångar där också. Nu när man ridit honom ett par ggr också så börjar man känna hur man ska göra i olika situationer och det går bara bättre och bättre för varje gång. Jag skulle lätt kunna fortsätta att rida denna hästen resten av terminen. 
Ann berömde mig ganska mycket faktiskt, han är inte lätt i vänstervarvet. Men sen efter galoppen också så var han om möjligt ÄNNU finare, så som sagt, STORA guldstjärnor på honom idag! :) 

Nu håller jag på att baka kladdkaka, och senare ska jag ner till stallet och rida fina Mache! Hon går också från klarhet till klarhet och hon är riktigt fin att rida nu. Mysig lite häst! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0