Ojoj!

Skrev ingenting igår, hade inte riktigt tid ;)
Så vi börjar väl med gårdagen då! Igår var det måndag, bästa måndagen på länge måste jag säga! Hoppträningen med A-man gick såå bra, även fast han sköt mig ut sadeln mer än två gånger :P Han hoppar som en katt, och inte på något dåligt sätt! Mysiga häst <3 Blev pånyttförälskad och numera ligger Harald och A-man på delad förstaplats, och det ska mycket till innan Harald tappar! Men vi säger såhär; ingen har tappat, A-man har bara höjt sig så mycket så han är lika bra som Harald :)
När jag sen kom hem red jag Mache. Hon såg jätteslö och seg ut, även fast hon vilat hela helgen + fått ökad havre och betfordos. Så jag tänkte "Äh, det är nog inte så farligt!" och satt upp. Hann inte mer än skritta femtio meter innan hon flög i luften för där var ett löv som låt på fel håll eller något. Som jag sa till en man som stod vid sidan av paddocken och tittade "Jag ska försöka överleva den här hästen nu, efter att ha vilat i tre dagar med ökad havre och betfordos" Och svaret jag fick var klockrent: "Lycka till!" haha!
Jaja, har jag gett mig på det, tänker jag inte sluta! Travade henne två stora varv i paddocken och sen när vi kom till galoppen gick jag in på en mindre volt, vilket nog var klokt, hon blev plötsligt väldigt pigg. Iaf, när jag galoppat några varv på volten gick jag ut på det stora varvet. Kom till samma ställe där hon hoppat innan och såklart hoppade hon iväg där igen -.- Haha, lite rolig är hon allt, hoppa hinder utan hinder är hon proffs på.
Jag överlevde iaf!

Idag hade vi först engelska med Anders, därefter klassråd med Annette. Innan klassrådet skrev vi ut en bild som vi skulle "ge" till Jonas. Så efter klassrådet satte jag fast bilden med magneter på tavlan med framsidan mot tavlan och ritade en ring runt den, samt skrev JONAS och två pilar ner mot pappret.
Sen när han kom då, så skulle han precis sudda på tavlan då, och fick syn på detta. Bara pekade på det och vi började flina åt honom, sen sa jag bara "Vänd på den" och han bara "Vågar man det? :S" haha, men sen när han såg den blev han glad iaf!
Tågresan hem gick fort för jag satt med en hel klump av Perstorpsfolk, och lite andra människor från skolan! När jag kom hem var det bara byta kläder och direkt till stallet för att Klippa Della. Hon blev såklart sur, men accepterade det mesta, tills vi kom till benen -.-' Torun fick bremsa henne så sen stod hon snällt och fint! Konstigt ;) Fick iaf klippt nästan hela hästen, förutom ena sidan på magen och ena bakbenet, men allt annat lyckades jag med! Min första helklippning av häst faktiskt! Så nästa vecka, när jag har lov ska vi sätta igång och klippa alla som behöver klippas.
Efter det longerade jag Masse, verkar som om det behövdes ganska rejält. Hon var inte samarbetsvillig i början men blev riktigt fin på slutet! Det märks verkligen att hon blivit starkare för hon kan gå i kort kort galopp på linan nu utan att jag håller i henne och det var hon inte kunnat innan. Hon börjar blir fin, lilla tjejen! :D
Efter passet var hon genomsvettig som vanligt, så det var fleecetäcke på medans jag mockade och fixade resten av sakerna. Hon är lite rolig för så fort hon kommer in i stallet är det power saving mode ON, för det tar inte mer än fem minuter innan hon står och hänger i linan eller över boxdörren, och det spelar ingen roll om det är innan eller efter man rider. Iofs ganska bra, för då vet hon iaf vad man ska lägga sin energi på :)
Imorgon blir det dressyr i skolan, vi får väl se vilken häst jag får! haha, det blir nog annorlunda varje gång nu, eftersom Spiden rider på onsdagar numera men det gör absolut ingenting för det betyder att jag får ha A-man på hoppträningarna istället :D

Efter skolan blir det ner och klippa det sista på Della, sen ska jag hoppträna med Mache för första gången på tre veckor ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0