Lyckad början på dagen!

Det blev en bra start på dagen idag! Della dubbelnollade första klassen och blev tvåa, sen blev det ett pet i andra klassen som är mitt fel :)

Första klassen: Ja, det började väl egentligen inte så bra, utebanan var frusen så hon snubblade rätt rejält en gång och gick ner på knä. Ingenting hände däremot, och hon blev inte halt eller något. Förövrigt kändes hon enormt fin i formen och var pigg och alert!
Först på framhoppningen stannade hon på första språnget på räcket, men sen tryckte jag över henne för det var bara trams. Hon gjorde nämligen likadant igår, och trodde säkert att hon kunde göra samma sak idag ;)
Banan var så grymt kul! Den var lite svårare än vad de flesta banor är och det är perfekt för Della och mig! Omhoppningen var deifinitivt en Della-omhoppning, hon var helt och hållet med på noterna igenom hela banan och det var så roligt! Det blev en dubbelnolla i den klassen samt en andra plats! :D Jag var sista startande så det var bara att rida så det ryker!

Andra klassen var en LB+5 och Della har bara startat den höjden en annan gång i sitt liv, och då stannade hon ut sig på andra hindret. Därför satte jag inga större mål utan tog banan som den kom och red hinder för hinder istället för att tänka så mycket på att jag skulle vinna, utan mer att hon skulle hoppa hela banan. När jag då kom på trean som var en ganska maxad oxer och hon bara flyger över den så kändes det som mitt mål var nått :) Tyvärr höll jag kvar henne lite länge till kombinationen så hon slog ner första en bakbenen, men hon hoppade allt annat perfekt och det var totalt mitt fel. Hon gjorde som jag bad henne och det fick vi ju för sen ;) Resten av banan gick som smort även fast det var två höga oxrar efter kombinationen :D Så nu vet vi iaf att hon inte stannar på höjden längre! Hon kan detta, hon ska bara få lite mer självförtroende själv också, sen kommer hon gå som en gasell runt banorna!
Och det var som Annica sa, att får se Della så pigg och glad och taggad på att tävla kan göra hela ens dag, och det är fröjd att rida denna underbara lilla ponny, som alltid gör sitt bästa! Det var längesen som vi kom hem från en tävling utan minst en rosett i bagaget, och det spelar ingen roll vilket disciplin det är. Hon är lika bra i båda nu! :)

I eftermiddag när tävlingarna är slut ska jag ta mig ner och rida Mache, sen ska jag ha sleepover med Jessie :) På onsdag bär det av in till skolan med Rebecca!! :D <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0