Hemkommen

Så, nu har jag landat hemma efter skolan och stallet! Två riktigt fina hästar har jag ridit på idag.
Anastasia blev jag tilldelad på dagens dressyrlektion. Hon rids i vanliga fall med chambon. Idag hängde den bara runt halsen :) Och jag behövde till och med spö på henne! :O
I början var hon såklart pigg, men så fort jag började komma åt henne ordentligt då segnade hon och blev skitslö istället haha. Så det var spö på henne där så jag kunde komma åt henne ännu lite till.
Hon var iaf jättefin! Ville inte gärna jobba alltid och knäppte av i tredje nackkotan. Men efter ytterligare lite ridning så kände jag hur bjudningen kom fram i bettet och böjningen på nacken kom längre ner. Då kunde jag faktiskt släppa efter på tyglen och länge den och hon längde på halsen istället för att slå sig fri.
Galoppen var också bra, kunde rida ihop henne riktigt mycket där och det kändes himla kul att kunna göra för en gångs skull!
Och det enda Ann sa var "Riktigt bra jobb idag, Linnea" efter ridlektionen och det är alltid roligt med positiv feedback på sin ridning! :D

När jag kom hem sen så åt jag en macka och stack sen ner till stallet. Tog ut Della och fixade med klippmaskinen, sen satte vi på bremsen och klippte det som var kvar att klippa. Det blev faktiskt bra! och dessutom var stjärnan faktiskt inte så farlig som det såg ut. Den måste ha fixat sig själv idag haha!

Mache fick hoppträna idag, och hon var väldigt duktig. Lite ofokuserad i början och ville bara till de andra hästarna, men efter en tillsägelse så skärpte hon sig. Det slutade med att hon hoppade en böjd linje med tre hinder på som låg på 80/85 :) Så hon var väldigt fin idag!

Imorgon är det en kort och rolig dag, tre lektioner varav två iaf är roliga :) Börjar dagen med matte, därefter engelska och sist svenska. Sparar det bästa till sist, haha trodde aldrig jag skulle säga det om svenska! Jaja, nu ska jag käka lite och sen glo på Merlin :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0