Fin unghäst

Ma Cherie, e: Lambourgini - Kaliber - Ralmé Z - Nepal, f. 2007, äg: Torun Hallström.
Det är en fin unghäst det. Och ja, jag anser att hon är en unghäst fortfarande, för hon är så pass sparsamt riden.
Idag var hon däremot väldigt fin! Som vanligt, hon är minsjäl alltid bra. Men idag var hon speciellt bra. Jag red enkla byten på volt och gjorde färre och färre skrittsteg emellan. Tillslut gjorde hon bara ett halvt skrittsteg och bytte ändå. Då tänkte jag, äh, vi provar. Så nästa varv jag kom, ställde jag mig upp i stigbyglarna, såg till att hon var i balans och när det var dags bara gjorde jag den andra galoppskänkeln och gjorde ett ledande tygeltag. Sen kände jag efter, jo vi gick i rätt galopp och det med både fram och bak! Den hästen är minsjäl fantastisk! Så lättlärd, för när jag klappade om henne och visade att hon hade gjort rätt så gjorde hon det igen fast åt andra hållet, när jag bad om det :')

Nu väntar jag bara på att Emma ska komma tillbaka så vi kan gå och lägga oss, skola imorrn ju! Sen blir det en liten utflykt och därefter rida min fina häst igen! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0