Det har slitit mig itu

Ja, nu har jag äntligen hamnat hemma. Med nytt bredband dessutom! Vi ska dessutom få ännu snabbare, 24 MBit, så snart som möjligt! Himla skönt.
Jag är iaf hemma nu. Jag slutade två idag = det har tagit mig 3,5 h hem från skolan. Med bil tar det 35-40 min! Vad i helvete!!! Jo, nu är det något jävla kontaktledningsfel. Tågen ska inte komma igång förrän vid midnatt här igen! Hur roligt blir det imorgon bitti kanske? Varöfr ger de inte bara upp sina desperata försök att få tågen att funka på denna banan, det är ju ganska klart att tågen inte vill rulla här. Bussarna däremot, alltid i tid.
Jag tog iaf tåget till Ängelholm med Rebecca och sen bussen därifrån till Åstorp, för enligt appen skulle tågen gå från Åstorp. Icke, när jag kom dit stod det ersätts av buss på alla tågen. Jahapp, väntade där i ytterligare en halvtimme, telefonen dog och mina anklar gjorde så jääävla ont. Så när vi lämnade Klippan lånade jag en väns mobil och skickade till pappa, så han kunde hämta mig när jag kom till Perstorp.
Som grädde på moset iaf så fick jag ett 200g choklad av pappa när vi kom till Perstorp. Jag kände att jag behövde det, efter denna dagen. Och ja, nu tycker jag synd om mig själv, ni behöver inte göra det om ni inte tvunget vill ;)

Förövrigt har dagen varit ganska bra! Försenat tåg i morse, därefter försenad buss. Sen tre lektioner med entreprenörskap, biologi och naturkunskap. Efter lunch hade vi hoppträning och jag hade finaste Harald. Han var förövrigt stel i båda sidorna och stark därefter. Inte förrän vi hade hoppat några språng och några dåliga sådana, då släppte han och sen var han super! Han var bara liite vinglig och slog ner ett hinder en gång men enligt Ann hade hon aldrig sett honom hoppa så bra när vi hoppade oxern lite högre. Han behöver komma upp lite för innan dess brukar han inte allvar, men sen var han iaf fin och slappnade av riktigt fint!

Nu har jag precis smort in mina anklar med arnika och satt på dubbla strumpor, tänkte antingen glo lite film nu eller något sånt. Jag kan helt enkelt inte åka till stallet idag, så ont som jag har. Jag kunde inte ta ett litet steg utan att det gjorde svinont innan så :( Så idag blir det bara lite chill och sen tagga om för en kort dag imorgon, som inte tar längre tid än fram till tolv att sluta! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0