Blåst och regn!

Idag har det mest regnat och blåsigt hela dagen. Blåser nästan halv storm här, och hästarna blir ju pigga därefter. Dunder fick bli dagens första häst, han behövde ridas igenom lite. Han var jättefin i slutet, men blev lite arg på mig en gång. Jag krävde för mycket tyckte han, och det jag krävde var att han skulle stå på tygel i halten. Då stegrade han sig och slog med frambenen :P Tur jag är van vid stegrande hästar!

Mache fick sig en konditionsträning idag. Det var egentligen inte meningen men det bara blev så! Jag började dock ridpasset med att lösgöra henne ordentligt i båda sidorna för hon vägrade att lyssna på mig alls i början. Så jag skrittade x antal varv runt pallen i båda varven och tillslut var hon väldigt fin.
Den där padden måste gjort susen också för hon var grymmefin i traven, låg på utan att bli stark (även fast hon försökte några ggr) och var bara allmänt pigg! Galoppen blev ju då tillslut konditionsträning, men den började med byten igen. Tillslut, efter att jag nött in dem i hjärnan på henne, red jag ett snett igenom och då bytte hon av sig själv, helt rent och åt båda hållen. Dessutom ett par gånger i rad ;) Duktig hest!!!
Efter lite byten galopperade jag på i en bra galopp i ungefär tio minuter, bara runt runt runt, och sen efter halva tiden in på mitten och bytte till det andra varvet sen var det samma sak där. Trött var hon sen! Hon skummade till och med i pälsen där ingenting hade legat emot :P

Nu ska jag bara chilla ett tag, duscha och sen kommer Jessie senare och är hos mig ikväll :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0