Bångstyrigt sto.

Idag var Mache bångstyrig så det hette duga. För det första var hon alldeles överpigg, och det medförde att hon försökte springa ifrån allt arbete hela tiden. För det andra gick hon och glodde på ALLT, allting var läskigt, och så jävla mycket finns det inte att glo på i Perstorps ridhus. Så fort hon skvätte grus på väggen, o jävlar vad det var läskigt! Fick en droppe från taket på rumpan och sen bar det iväg. Dessutom var hon stel i högersidan, så det blev ganska mycket böjning och lösgöring idag.
Dessutom var hon så satans pigg så inte ens mina förhållningar lyssnade hon på, när jag skulle göra enkla byten försvann hon iväg i trav när hon skulle stanna på mitten -.-' Det mesta stämde alltså inte idag. Haha, men det mesta gick igenom sen, hon var ganska pigg som sagt så jag fick rida ett tag innan hon brukade allvar.

Skolan idag gick fort även fast det var veckans längsta dag. Svenskan var som vanligt den bästa lektionen, men engelskan var inte helt fel idag heller! Vi fick även reda på vilka hästar vi ska ha nästa period, jag fick den jag trodde jag skulle få. A-man :) Motiveringen var att de ville ge mig den utmaningen för det tyckte att jag utvecklats så pass mycket under året som gått. Och det är alltid roligt att höra! :)

Imorgon får jag äntligen sova utan alarm! Så förhoppningsvis sover jag också, vilket jag tvivlar på, eftersom jag aldrig sover längre på helgerna när jag är van vid att gå upp tidigt. Haha, roligt liv man har!
Nu blir det iaf film och mys vid min kära dator.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0