Underbara lilla häst!

Var precis nere och red lite på Mache. Skrittade ett tag i början för att få henne att ta mer stöd på yttertygeln, och hon var helt underbar. Traven var stor, energisk och taktfast idag, utan att hon blev stressad, la sig på bogarna eller slog något med huvudet. Jag hade så mycket stöd på ytter då så jag kunde släppa helt på innertygeln, aldrig känt det på henne innan! Helt jättefin!
Gjorde lite tempoväxlingar och bytte varv ofta i traven. Himla fin, så fort jag bytte varv tog jag stöd på andra ytter och hon lyssnade jättefint!
Galoppen gick också bra, lite kort i början, så jag stod upp och galopperade henne längs långsidorna lite, och då blev det väldigt mycket bättre. Red därefter in på diagonalen, väntade tills jag kom till väggen innan jag gav henne nästa galoppskänkel och hon gjorde ett helt korrekt byte. Helt fantastisk var hon idag! Tänkte fråga Torun om vi kan hoppträna på söndag igen, kan va bra att göra det nu :)
Finast! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0