Känslan av en varmt dusch efter tre ridpass på rad = gudomlig!

Jag har i princip kommit hem från stallet, det blev tre hästar istället för två!
Jag började rida Della. Hon var duktig men jag fick rida på henne ganska mycket, speciellt i traven, för att hon inte skulle mesgå, med minst en fot i marken hela tiden. Som de flesta vet innehåller både traven och galoppen ett svävmoment, och jag fick alltså rida på henne ganska ordentligt för att få henne rund och taktfast. Men det gick bra! :)
Efter Della hade jag en stor lucka på nästan 1½ h, jag har tydligen blivit snabbare i stallet haha! Så jag gick in till Torun som sa att jag kunde rida Habbe emellan hästarna så hade jag något att göra iaf.
Habbe var stel som en planka och gick som en struts. Det såg ut precis som om han svalt ett kvastskaft x) Jag fick skritta honom måååånga varv runt pallen i båda varven innan han gav efter och släppte ner nacken i rätt form. När han väl var där så gick det att båda trava och galoppera honom, men innan dess kunde jag inte göra någonting alls i princip. Han var iaf fin i slutet, men blev ganska svettig, trots att jag nästan bara skrittade :P

Och sen till Ma Cherie då, hoppträning stod på schemat! I framridningen var hon lite tung i början och ville ABSOLUT inte jobba ordentligt, hängde sig i handen och när jag bad henne att öka traven lite började hon galoppera på stället. Inte för att hon var pigg, utan för att hon inte ville arbeta.
Hoppningen gick jättebra, vi hoppade lite på volt och det är väl i princip första gången för henne. Men gud vilken skillnad på henne! För tre veckor sen ville hon inte gå över ett 50 cm plank, idag bjöd hon på ett 80cm räcke! Jag behövde inte göra någonting, hon bjöd alldeles av sig själv när hon såg det :D Jag bad Torun filma och då hör man mig "Jävlar vad hon bjuder!!" Haha! Jag blev iaf jättenöjd med träningen, hon var jätteduktig :) Hoppet växer fram igen! <3

Imorgon är det måndag igen, vilket betyder hoppträning med A-man! Kul ska det bli! :) Imorgon får Mache vila, hoppträning i hela ridhuset så lite svårt att rida ;) Men det kan hon vara värd efter dagen! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0