Slutat tidigt.

Idag var vår mattelärare borta så vi fick sluta 12, så jäkla skönt! Mer tid hemma åt hästarna :) funderar på om jag skulle ta Della på en promenad innan lektionerna för hon har nog lite träningsvärk idag :)
Idag SKA jag rida Mache också. Hon brukar vila på helgerna faktiskt, mest för att då har jag annat i stallet som måste fixa, dessutom lite hemma och sen gör vi oftast saker på helgerna. Och dessutom rider jag Della på helgen. Då får Mache vila :) men, nu är det så att hon har vilat sedan i torsdags tror jag, så idag måste hon gå :)

I morse red jag Hissen! Hans riktiga namn är His Royal Highness och är lite av skolans stolthet. Ska jag vara ärlig blev jag ganska förvånad, måste jag säga! Jag förväntade mig att han skulle hoppa till för minsta lilla och samtidigt vara seg så man fick driva i varje steg. Detta var däremot felaktigt, det räckte med en ordentlig skänkel, sen gick han framåt. Man fick ju upprepa det sen med jämna mellanrum men annars var han framme.
Idag skulle vi också rida lite på bommar, Hissen är bomrädd x) tur jag ridit Cheval innan för det var han också. Men det gick bra, även där förväntade jag mig en större reaktion men han bara tittade lite sen gick han över bara man bad om det :) duktig pålle!
Det var iaf ett mysigt pass, han var jättemysig att rida. Gångarterna satt som en smäck och formen var super. Lite läskigt är det dock när det knäcker i benen på honom ;)

Jag sitter på tåget hem nu så jag får blogga mer senare :) ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0