Markarbetet med Hissen.

I morse red jag markarbete på Hissen. Det gick över förväntan, jag blev faktiskt riktigt förvånad över hur han var. Jag tänkte mig att han skulle backa av jättemycket men det gjorde han inte. Han gick snällt över både hinder och bommar om man bara bad snällt :)
I slutet av lektionen skulle vi rida på tre travbommar, fatta galopp, hoppa ett kryss, göra en halv volt till andra låndsidan, rida över tre galoppbommar, tillbaka till den ursprungliga långsidan, sakta av till trav och rida över tre bommar igen. Då var Hissen jättepigg på det hela och jag fick hålla mer än driva! :)

Efter hade vi matte, och Annette pratade lite med mig om mål och så. Hon sa att jag ligger på ett starkt C på provdelen, B-C på muntligt och B-C på lektionerna. Jag är däremot inte nöjd, konstigt nog, eftersom ett C motsvarar ett VG, som jag hade varit helt okej med innan. Men proven är lite speciella och sista uppgiften brukar alltid vara en fördjupningsuppgift där man ska kunna se ett samband och förhållande mellan vissa saker. Det värsta jag vet är att sitta lääänge med prov, och sista uppgiften brukar vara längst = ta längst tid. Så det får kanske bli en ändring på det, om jag vill nå de högre betygen.

Efter lunch hade vi engelska, enkel lektion. Gött. Sen slutade vi, bussen var inne på knutan 14.11 (!) så vi kunde gå ner till tåget och var där 13 x) Haha. Sen kom vi hela vägen till bjuv innan det blev lediga platser, så det var ganska segt :/ Men när jag kom hem cyklade jag inom Netto och köpte lite energi till pluggkvällen som kommer vara ikväll. Det blåser som F A N ute, t.o.m så toalettvattnet försvinner ner i den? :S Awkward..
Nu ska jag plugga djursjukvård! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0