Hoppträning

Hopptränade i morse med Harald och det gick superduperbra! Ann var jättenöjd, hon tyckte jag skötte honom super (a) Han var så fin, var inte i en enda bom. Power Line slog ner men inte Harald! :D 

Ja, uppdateringen är väl sisådär just nu, och anledningen är att jag helt enkelt inte har tid. Jag ska försöka bli bättre! Men just nu håller krille på att flytta så det enda internetet som han har i sin lägenhet är mobilt, så det är världens sämsta täckning. Det kommer snart 24Mbits Wifi igen så då kan jag uppdatera mer :) 

Ma Cherie är superfin också. Hon löshoppade lite häromdagen, inte på riktigt så det var utan linor och så. Men hindret höjdes iaf till 1.15 nu och hon var typ 35 cm över x) haha, hon hoppar iaf grymt bra med riktigt bra teknik! Hon kan nog bli en duktig liten hopphäst, hon behöver bara miljötränas lite mer :) 
Vi har också bestämt att Della och jag ska träna LA:1 nu fram till hemmatävlingen, sen ska hon gå LB:1 LA:1 på hemmatävlingen nästa månad! 

Ma Cherie har också förresten "startat" sin första programridning och hon gick som en klocka på banan, nästan lite för loj, hon brydde sig inte ett skit om domarbord eller dressyrstaket! 65% gick hon på iaf och det tycker jag är grymt bra för att vara första gången!

Vi fick dessutom nya hästar i morse och nu ska jag äntligen få rida min älskade Hissen! Så i fyra veckor framåt kommer jag rida Hissen, en stor svart valack med asbra gång och hög hingstnacke, med en rund stjärn i pannan :) Supervacker häst, men han är lite rädd av sig :P Så får vi se om han lyckas ta över favoritplatsen från Harald, även om Harald kommer ligga väldigt nära hjärtat :) 

Nu ska jag iaf fortsätta, jag hoppas jag får mer tid till uppdatering i framtiden ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0