Give me wings so I can fly.

Tjoho, nu var det ett tag den jag bloggade igen! Ärligt talat finner jag ingen inspiration, varken här eller med ridningen och då är det bättre att vänta tills man har något vettigt att skriva. Jag har försökt hitta förslag på åsiktsinlägg men finner ingenting där heller, så det är lite torrt just nu.

Trots min bloggtorka så rullar livet på i vanlig ordning. Mache växer så det knakar nu när våren börjar komma, de växer mest på sommaren ju men hon är lite sen så hon har växt 3 cm nu :D det är lite mer än ett år sen hon kom, då var hon 152, nu är hon 157! Tjaa, runt 160 blir hon nock allt ;)
Mache är dessutom grymmefin att rida för tillfället, hon har dessutom börjat öka på traven och länga utan att rulla över i galopp, sålänge man är försiktig och inte så hastig i hjälperna. Men att öka successivt funkar bra för henne, det bästa är att så fort man slutar driva och sätter sig normalt går hon direkt över i vanlig trav. Hennes framben börjar ta form och skjutas fram och bakbenen har alltid varit bra ;) det känns väldigt bra inför dressyrtävlingen hemma i april!

Just nu sitter jag på bussen, vi är utanför nyvång och snart i Hyllinge. Ridning står på schemat, därefter har vi matte. Efter matten är det lunch och sen ska vi ha brandmomentet i naturbruket vilket betyder att vi slutar halv fyra idag. Har jag tur är jag hemma halv 5, har jag otur så är jag hemma 5 :( som tur är så har min fina pojkvän inget att göra idag och tänkte sticka till Perstorp och tvätta Mache vid lunchtid så hon är torr när jag kommer hem sen :) bästa pojkvännen <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0