Uppdatering

Hej Hej!
Tänkte mest kika in för de få som faktiskt fortfarande läser här :) Skriver så ouppdaterat så jag förstår varför iaf.
En liten uppdatering i mitt liv!
Jag avslutade mitt första år på Helsingborgs Ridgymnasium med beskedet att jag ska åka till Tyskland på praktik i början av nästa läsår (!) och jag är mer än glad över detta besked! Det kommer bli under tre veckor, exakt när får jag red på när jag kommer till skolan igen i Augusti. Detta kommer dock även bli jobbigt eftersom jag är ifrån min älskade pojkvän i tre veckor. :(

På ridfronten så ligger just nu tävlandet i dvala, min senaste tävling var i juni (inte så länge sen men ändå) och då vann jag första klassen! Andra klassen var dock ett program som vi bara ridit hemma på träning och programridningar innan och jag hade alltså ganska liten chans att rida mot de som tävlar nationell nivå annars :) Men det gick ändå hyffsat, 56,8% första gången vi startar. Däremot behöver vi massor med mer träning och det är lite svårt att få nu under sommaren eftersom Della går de flesta ridlägerna. Men vi är snart igår igen!
Mache har också stått ett tag nu men har kommit igång igen! Förhoppningsvis kommer inget i vägen nu, så hon snart kan börja ridas igen :)

En nyhet är dock att jag börjat rida Olivia Wendels ponny Cinderella, eller Cindy som hon kallas. Hon ska vidareutbildas och ridas på kvalitétsbedömning i slutet av augusti i Åstorp. Jag har ridit henne fyra gånger nu tror jag och hon blir bättre och bättre för varje gång. Senaste gången var idag och hon var riktigt fin idag. Hon hade massvis med glöd och power idag, och hon sög till ordentligt i bettet. Skönt! Hon har också börjat våga ta stöd och går ganska säkert på plats nu. Dessutom blir hon mindre och mindre vinglig för varje gång hon går :) För övrigt en mycket fin ponny!

Nu vet ni iaf lite mer om vad som händer, nästa gång lär väl bli när jag inte har något att göra och inte kan hitta på något heller :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0