Something tells me you know how to save me.

Tjiho! Ja, jag är väl halvt tillbaka igen. Jag har inte haft inspirationen till att blogga på senare tid eftersom jag inte har kvar mitt Photoshop, och jag vet inte var skivan blivit av. Riktigt tråkigt, jag känner nu hur mycket jag egentligen använde det. Dessutom är kameran sönder så det har inte blivit så många bilder på senare tiden. De bilder jag kunnat ta är med mobilen och det blir aldrig fullt bra med en mobil. 
Jag har ändå kommit på att jag inte har något att göra såhär på sommaren. Jo, jag rider fortfarande och sköter om Masse. Problemet är att Ma Cherie varit sjuk länge (hon är frisk nu) och jag har alltså inte ridit henne så mycket. Della går nu LA på tävling och vi tränar väldigt mycket samling när vi rider hemma, men såhär på sommaren är det mycket ridläger och eftersom Della är en exemplarisk ponny går hon i princip alla läger :) Jag har alltså inte mycket tid över att rida. 
Jag rider alltså hästar som behöver det, när de är bråkiga, busiga, jobbiga eller bara behöver ridas igenom. Och när jag inte gör det, eller hjälper på ridlägerna så är jag hemma och glor på datan, städar, slöar och är allmänt slö. Dessutom har jag precis varit sjuk i en vecka, och är nu i sluttampen, hostar bara. Därför blev Maches igångsättning uppbromsad igen. Bara lite tråkigt. Känns som om när jag är frisk och har tid så blir hon skadad eller sjuk. Inget stort, det kan va ett litet sår eller en svullnad eller något sånt. Inte förrän hon blev förkyld för någon vecka sen fick vi faktiskt ge henne en penicillinkur. Men när hon blir frisk så skadad jag mig eller blir sjuk. Det är oftast inte heller något stort men det känns som om man inte kommer någonstans. :( 

Nu ska jag iaf glo på så ska det låta. För roligt när Sverige tävlar mot Norge, alltså Robert Gustavsson och Shirley Clamp mot Alexander Rybak och Marie Andersen eller något sånt ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0