Mina inspirationer i livet.

Detta är mina största inspirationer i mitt liv:

Torun Hallström - Min tränare och tränings- och tävlingspedagog sedan fyra år tillbaka. Utan henne hade jag INTE varit där jag är idag, Torun har stöttat mig igenom fyra år både på tävling och träning och hjälpt mig så mycket man bara kan hjälpa en person. Samtidigt som hon peppar mig varje dag så daltar hon inte med mig på sätt som många andra gör. Envis som jag är, Kan jag (speciellt med Della) bestämma mig för att det absolut inte fungerar en dag, och till en början säger hon "Det gör det visst, kom igen nu!" men säger tillslut "Nej nej, skit i det då" så man själv förstår vad man säger. Och det är oftast det som är vändpunkten då ;)
Torun är en väldigt pedagogisk människa, på alla sätt och vis. Hon säger alltid vad som är rätt och fel, men inte på ett elakt sätt. Hon kan också konsten att säga vad som är bra, och vad som inte är det. Många människor sägar bara det dåliga och berömmer aldrig, och det är en konst att kunna göra det. När saker och ting är fel, säger hon det. När man gör rätt berömmer hon istället mycket. Mycket av det bra och lagom av det dåliga. Det är en balans som Torun håller bra! Och jag tror inte jag är ensam när jag säger det.
Torun är också en ärlig person och dessutom fruktansvärt rolig att umgås med, då hon nästan är lite "ungdomlig" vid hjärtat och skämtar om saker som många andra vuxna aldrig skulle skämta om. Samtidigt är hon mogen och skulle aldrig vara elak med vilje :) Att hon också är min "svärmor" gör en del, eftersom jag kan prata med henne om allt och hon har alltid svar på mina frågor och tankar. Med hennes över 40 år långa kunskap av hästar och hur de ska röra sig, kan man komma hur långt som helst.


Christofer Hallström - Min fina pojkvän och samtidigt bästa vän.
Krille är en envis människa och ger sig aldrig, förrän motsatsen är bevisad. Allra helst med ord som han själv kan se ;) Han är det bästa som hänt mig och jag älskar honom more than words can say, så att säga. Han lyssnar alltid när jag pratar med honom, och tar aldrig parti, varken för eller emot mig. Och även fast hans svar oftast är "Det löser sig nog snart ska du se" med en tillhörande kram, så finns han iallafall där. Det är något som man alltid eftersträvar som människa, en annan individ att dela sina tankar med. Och jag är oerhört glad att jag han honom!
Just nu är faktiskt dessa två de största inspirationer, samtidigt som jag har många små. Min pappa är en till exempel. Han är alltid snabb på att berömma mig (visserligen, det är hans jobb) men aldrig för sen för att skälla på mig när jag behöver det. Och det behövs för att man ska hålla sina fötter på jorden. Jag blir alltid glad när jag träffar honom för att han utstrålar sådan glädje, nästan som Smilla och jag behöver aldrig vara rädd för att han ska stjäla min energi. Han är dessutom väldigt glad för att hjälpa mig i stallet så mycket han kan, och följer nästan alltid med på tävlingar. Och det vet jag att det är en lyx när man dessutom rider på ridskola. Det finns få föräldrar, speciellt pappor, som är så intresserade i barnens intresse, iallafall när det handlar som hästar. Det är jag väldigt glad över att ha. Och det finns nog ingen annan person i min närhet som blir SÅ glad som pappa blir när jag blir placerad på en tävling eller efter en lyckad träning. Det är något som kommer följa med mig resten av livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0