Måste bara berätta!

Dagens ridpass var ett av de bästa på Ma Cherie!
I början var hon lite okoncentrerad, som vanligt men slappnade tillslut av och började arbeta. Traven var fin, taktfast och lugn. Hon blev tung efter ett tag, men det var bar att släppa efter så slutade hon, och självklart driva framåt. När jag sen fattade galopp, det var då hela alltet förändrades! Vid ett tillfälle kickade jag till henne med skänkeln och jag kände hela hon lyftes i framdelen och satte under sig. En känsla jag inte känt på henne någon gång innan! Även fast hon gick i sin låga form så var hon absolut inte framtung eller i nerförsbacke.
I andra galoppen gick hon likadant en gång, samlade ihop hela sig och lyfte upp mig. Det var helt magiskt, och även fast jag stod i fältsits kunde jag verkligen känna hela ryggen arbeta.
När jag sen travade av henne arbetade hon så mycket att sadeln kom i fatt mig när jag red lätt och skulle sätta mig ner. Absolut inte i otakt, men den lyftes upp av henne så fint :')

Efter alltihop skrittade jag henne ett varv runt anläggningen. Josse följde med med Loppan så hon skulle känna sig trygg ändå :) Hon har nämligen inte skrittade där så många gånger med mig på ryggen.

Imorgon ska jag ner igen och jag hoppas på ett få samma känsla som idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0