Lyckat pass!


Idag fick jag ännu ett lyckat pass på Ma Cherie! Hon går bara från klarhet till klarhet och nu när vi äntligen hittat en perfekt sadel för henne med total bogfrihet så känner man hennes riktiga gångarter till fullo, och jag säger bara; Vilken Häst! Wow alltså! Har nog aldrig suttit på en häst med så långa och höga steg i alla tre gångarterna! Och det är så grymt roligt! 
Idag var hon till och med lite pigg, så hon gick ju ganska snabbt. Hon blev piggare och mer villig att röra sig framåt i denna sadeln men hon lyssnar direkt när jag tar en halvhalt på henne. Pappa var med och filmade så jag fick titta på det sen med :D

Innan jag red lastade jag först ur 44 balar spån ur transporten, och åkte sen med Andy och hämtade ytterligare 32 stycken. Så vi har hämta hälften av alla balarna nu, 76 st. Imorgon ska vi då fortsätta :) 
Och imorgon hoppas jag på att få ett minst lika lyckat ridpass på min fina lilla stjärna! För det är hon verkligen, en lysande stjärna! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0