Cindys pass idag

Idag var det ju väldigt varmt väder att rida i. Inte gjorde det Cindy något för hon jobbade på snällt :) Hon var väldigt fin och lyssnade bra! Mitt i passet gjorde jag halt för att prata lite med Olivia och då ställde hon sig och kissade. Efter det gick hon ännu bättre!
Dagens fokus låg på att få henne att bära sig själv, och inte lita så mycket på ryttarens hand. Därför gjorde jag strykande tygel som Torun lärt mig. Både i trav och galopp. I vänster varv ville hon springa ifrån arbetet lite när jag släppte efter på tygeln så där fick hon jobba i extra kort trav, bara för att hon skulle bära sig själv. Detta gick super! Hon förstod övningen direkt och välvde halsen väldigt bra. Däremot tyckte hon att jag var lite orättvis när jag bad henne att både bära sig och att länga steget, även fast hon försökte.
Galoppen var också bra idag, lite trött bara, i slutet av passet ju. Så lite trött i rygg och bakben var hon allt då :)
Jag är iaf nöjd med passet, för hon jobbade på tappert trots att vädret var jobbigt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0