Äntligen!

I morse var jag nere och red lite på Mache. Vi provade en ny sadel till henne, hoppsadel. Vi hade ingenting på henne, inget under sadeln eller schabraket utan bara schabrak och sadel.
Hon rörde sig grymt bra i den här sadeln och det kändes att hon trivdes. Galoppen blev sju kilometer längre och traven var energisk och luftig. Även skritten blev längre.
Efter hela passet hade inte sadeln flyttat sig något. När jag tog av den fanns det inga märken på att den hade glidit på något håll utan pälsen låg perfekt längs med ryggen. ÄNTLIGEN! Nu har vi hittat en sadel somm ligger optimalt på henne, och det är jätteskönt!
Nu får jag rida i den till vidare iaf, det är en hoppsadel men det gör absolut ingenting för den är så mjuk och skön så jag sitter gärna i den! :P

Nu ska jag ner i tvättstugan igen och fixa med tvätten. Tvättdag idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0