Skola + dressyr med Ma Cherie

Idag, tisdag, börjar vi inte förrän halv tio! Dock missade jag halva lektionen, pga elevråd :/ 
Kul skoldag! Förutom att jag haft en sjuk huvudvärk som hängt efter mig från middag till nu :( Trots att jag fick en huvudvärkstablett av Mattias efter skolan, men det verkar inte som om den funka.. Jag får väl sova bort det idag igen :)

Efter skolan, var det på håret att jag hann med tåget igen, det var sjukt nära, och hade inte bussen kört fort så hade jag missat det igen. Men det gjorde jag inte! :D

Väl hemma cyklade jag hela den långa biten hem (host host) på 4 km, tog tio minuter med det var kallt som F A N. Tur det var nerförsbacke (a) Haha, det var bara 3,5 grad när jag kom hem. 
Åt och bytte om och cyklade ner till stallet. Mockade, tog in hästen och plockade i ordning mina saker. Jag provade sen att lägga på kieffern igen, eftersom hoppsadeln (som inte funkat innan) funkade nu och de är typ lika. Sen hade jag ingen riktig padd för den användes, så jag la en sadelgjordstunnel framme vid främre kanten, om man säger så. På så sätt hamnade sadeln i rätt läge, utan padd och dessutom misnkade risken för att den skulle glida framåt. 
Hon fick också leka dressyrhäst för en dag med vita lindor och schabrak :)

Hehe, men hon blir sjukt fin i det! Det var också finfina lindor från Equiline dessutom ;) haha!

Hon var superfin, och det var betydligt lättare att rida ordentlig dressyr med dressyrsadel. Hon går verkligen som en klocka nu, rund och i takt! :D HAHA, där var jag rolig. :P
Jag satt även ner på henne lite idag, och visst blev hon trött :) Men hon gick jättefina skänkelvikningar i båda varven och hon bar upp både mig och sig själv utan att bli tung :) Hon är verkligen en superhäst. Hon fattar exakt vad man vill om man bara ger henne rätt hjälper. Idag var hon det enda som faktiskt sänkte sig neråt, välvde upp ryggen och gick i låg form när vi travade av dem och alla de andra hästarna som jag red med är över 9 år x) Ganska kul ändå att hon är yngst och går bäst :P

Det ska bli kul att få komma ut och visa upp henne, för det finns få hästar som är som henne :')

Imorgon är det skola igen och ridning eller tömkörning står på schemat, vilket av det vet jag inte än ;) 
Men vi hörs sen, för nu ska jag duscha och sen sova! 

/Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0