Oh, så jävla arg!

Ma Cherie har nog kommit in i sin första trotsperiod. För det första kan jag inte sitta upp själv. Idag tror jag hon gick 15 m baklänges för att försöka undvika det. När hon sedan stod stilla i ett ögonblick satte jag snabbt foten i stigbyglen och svingade mig upp från marken istället för från pallen. Hinner inte mer än upp i sadeln förrän hon ställer sig på bakbenen, helt utan anledning. Fick reagera snabbt så jag drog i ena tyglen så hon tappa balansen och gick ner igen -.-' 
Sen stod hon och studsa på stället ett par ggr, vägrade gå nära två av hörnorna eftersom de saltat ridhuset och missat att harva ut ifrån hörnorna. Så där låg lite vitt salt i de två hörnorna och det gick ju inte. Usch nej. 
När jag sen skulle börja trava så fortsatte hon studsa och hoppa framåt. Gav henne då en ordentlig skänkel så hon skulle sluta tramsa och då fattade hon galopp istället. Bröt iaf av och försökte på nytt. Och igen. Och igen. Och tillslut förstod hon att hon skulle trava. 
Sen var allt läskigt idag också. Bland annat Dynamite som var i ridhuset samtidigt. Hon gnisslar med sina tänder och ljudet gjorde Mache onödigt jobbig. 
Galoppen var iaf super idag! Tycker det är ganska kul, folk säger att jag rider för mycket med mina händer. Men jag kallar inte det att "rida med händerna" när man kan rida en unghäst som blivit riden i ett halvår i relativt samlad galopp i korrekt form med slappa tyglar och med händerna helt stilla i sitt läge. Liksom, hur mycket händer använder man då egentligen. Ja, jag tar upplyftande tygeltag i ena tygeln ibland för att hästarna inte ska hamna på bogarna och sluta arbeta, men då lyfter jag den rakt uppåt snabbt och när jag får respons så lägger jag ner den igen. Samma sak gör jag på hästar som har lätt för att skjuta bogen utåt. Lyfter upp handen snabbt för att samla hästen igen och sen så lättar man igen. Men det är knappast "mycket händer"?

Jag är iaf riktigt jävla asförbannad idag! Blev det under ridpasset, men inte pga Mache så det behöver ni inte vara rädda för. Varför jag blev arg tänker jag inte ta upp här, för då lär det bli en massa tjafs på annat håll. Jag får försöka avreagera mig på annat sätt. Slå tre ggr i golvet som Mr Andersson eller något. Skit arg iaf. Fan alltså.
Grrr...

Imorgon är det markarbete med finaste Harald igen! Hoppas det går bra :) 

MysHarald!<3

/Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0