Now's my time to take chances, and find my own wings.

Usch, jag tror jag har sömnbrist eller något annat cp :S Går runt i huset och slår i allt man kan slå i, går in i dörrkarmar och byråer. Helt sjukt och ingen nice känsla asså ;o 

I morse hade vi tömkörning och jag hade Kråkan tillsammans med Nicci och Emma. I stallet precis innan skulle alla hästarna broddas och släppas ut och bara för att jag broddade och släppte ut så många så mockade snälla Ida-Maria åt mig! :D Vi fick dessutom äntligen beröm för att vi var effektiva och snabba i stallet och jobbade på bra. Skönt att höra äntligen! :D
Tillbaka till Kråkan. Hon blev rädd i början och började back, och när jag sen följde efter så gick hon runt och backade. Jag bara pratade lugnande med henne, och tillslut stannade hon så jag kunde komma på rätt plats. Ann berömde mig då också och sa "Det gjorde du bra!" Och det var faktiskt ganska roligt, tyckte jag! :) Sen gick hon dessutom över en bom med mig :) Hon är bomrädd, så det var lite läskigt om man säger så ;)

Därefter hade vi bara matte, där jag räknade fram ett par avsnitt igen (a) haha, tror jag egentligen skulle gått NV, men det är (enligt mig) väldigt mycket roligare att gå Hästhållning (a) :)
Därefter tog vi bussen 12.24, slutade tolv idag liksom. Sen åt vi på knutan, jag, Nicci och Fia och tog tåget hem tillsammans 13.17 :) Kul kul! Jag var dock sjukt trött på tåget så jag höll på att somna flera gånger (a) Men jag höll mig vaken, av ren artighet! ;) haha!

Väl hemma åkte jag till stallet och tränade med Fashion. Tränade galoppombyte över bom och hinder och banansvängar. Fashion var superduktig så hon fick ett äpple efteråt. Förhoppningsvis kommer hon ihåg mig som något bra så hon inte är så jävla sur nästa gång, men det tvivlar jag på (a) haha, speciell häst det där, stark personlighet! ;)
Ma Cherie var också jättefin idag! Lite rädd för allt möjligt i början, varför vet jag inte. Men jag red mycket vägar, snett igenom och serpentiner över medellinjen. Sen gjorde jag en av övningarna som Alexander sa på sin clinic, att rida skänkelvikning in från väggen till medellinjen och därefter rakt fram och öka lite. Mache lyssnade super och var lyhörd från första början. Skänkelvikningarna börjar sitta bättre och bättre också. 
Jag red också ganska mycket galoppfattningar och övergångar. Red serpentiner med enkelt byte på mitten och det är helt sjukt vad den hästen fattar bra! Hon förstår exakt vad hon ska göra och det krävs inte mycket för att hon ska stanna eller gå fram. Så mysigt! :') Hon förvånar mig varje gång jag rider henne, det är som en ängel sänt från ovan. Jag är så glad och otroligt tacksam att jag fått chansen ta hand om denna underbara häst! <3

Imorgon ska vi ha hoppträning för Ann Lindkvist för första gången och det ska bli intressant! Hoppas Harald sköter sig (a) haha :) Slutar dock tre, men sen ska jag hem och rida på min underbara fina sköthäst! 

/Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0