New Fashion 18/1

Fashion var minst sagt förändrad sen jag red henne. Hon var pigg och framåt, men inte när man rörde vid henne. Tog man minsta lilla i munnen eller tryckte extremt lite med skänklarna så stannade hon upp och stod på stället och viftade med svansen. När vi ridit ett tag var hon dock varm i kläderna så då var hon bättre och gick fram med stöd i bettet :) 
Vi kom överens om att jag nog ska rida henne på en egen hoppträning också på fredagarna, eftersom hon behöver det. Lite hårdträning nu på några veckor i ett försök att få bort magen på henne ;) För den är inte liten! haha!

Ma Cherie fick sig ett longerpass i paddocken. Orkade inte va i lilla, så jag var ute. Det tog ett bra tag innan hon släppte i vänstersidan. Tur att hon är självarbetande för hon sprang runt precis som hon skulle sen var det bara för mig att ta i linan ;) Hon var superfin i slutet, så nu hoppas jag att hon är bättre att rida på :) Jag ska göra det nu hädanefter vid behov :)

Imorgon ska vi va på djursjukan hela förmiddagen, kul! -.-' Föreläsning i tre h, känner på mig att jag kommer somna. Har aldrig varit speciellt bra på att lyssna x) haha!

Nu blir det iaf att ladda en maskin tvätt och sen duscha. Tänkte sätta igång tvätten också ;) Haha :P 
Får tvätta mina hästsaker hemma hädanefter, har blivit av med saker i stallet och vill inte gärna bli av med mer ;( 

/Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0