Nära miss igen..

Ja idag var det nära att vi missade tåget igen. Vi fick springa som ett par idioter från bussen ner till perrongen och bort till tåget och när vi kommer innanför dörrarna så "tåg mig hässleholm tag plats, dörrarna stängs". Bussen ville inte köra från skolan liksom. Tror den stannade fyra ggr och dog. -.-'

På hästkunskapen nu i eftermiddags så skulle vi visitera och examinera hästar. Jag fick dessutom ta hand om Maria, vår tyska vän, så när treorna kom, Philip och Daniella så pratade jag engelska med dom också x) haha!
Cartoon och Harald valde vi iaf. Harald är ju bara för mysig! Han stod och slickade på mina händer i säkert tio-femton minuter och nafsade i min jacka. Så himla söt alltså, gud vad jag hade velat ha den hästen! Hela tiden hade han också halvslutna ögon så han stod bara och mös. Sen sträckte han fram mulen, nosade i mitt hår och sen fick jag en väldigt blöt puss på kinden :') haha han är bara för underbar! <3
Maria bara "He loves you, you should take him home :)" jag bara "yes, I think so too :)" haha!
Därefter hjälpte jag även till att klippa halsen på P.L. Första gången jag klipper en häst och så får jag halsen och halva huvudet x) haha men det var ju tur att han va snäll iaf! Skären var dock lite kassa och dessutom var den inte rengjord så vi måste finslipa lite imorgon bitti när vi är i stallet. Han blev lite randig om man säger så ^^

Maten idag var också asgod, skulle kunna äta hur mycket som helst! Tyvärr så tar ju utrymmet slut efter ett tag och om man då också ska få plats med efterrätt så får man prioritera ;) fiskgratäng med noisette/osttopping och kokt potatis var det idag! Och chokladpudding till efterrätt. Gott gott!

Sitter på tåget nu iaf, har precis lämnat Klippan. Så det är inte så långt kvar hem nu, men sen ska jag cykla hem från stationen också. Kallt lär det bli :( men men! Sånt är livet ibland ^^

/Linnea


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0