Måndag!

Skola idag och ridning i morse! jag skulle haft Dustin men jag ville inte för jag ville helst inte trilla av en gång till ;) så jag fick Dubai!

Tro det eller ej men han var sjukt jävla fin att rida! Äntligen fick jag en häst med grymma gångarter också. Han var seg och loj i början, men jag gjorde allt för att aktivera honom, tillslut släppte han ner nosen och gick i form. Sen var han lång och stretig ett tag men jag gjorde många övergångar för att kunna samla ihop honom, och då gick det super.
När jag sen gjort så ett tag så räckte det med minimala hjälper för att han skulle lyda. En lätt överskänkel och han gick direkt över i frisk trav. Hela tiden var han fint i form.
Galoppen gick också över förväntan, han var grymt fin då. Han har lite svårt för vänstersidan, och när vi ridit lite galopparbete utbrast britt-Marie plötsligt "nu är han vänsterställd!" och sen i höger varv går han gärna på dubbla spår, men i slutet av galopparbetet var han helt rak i kroppen. Då var det min tur att utbrista "han går inte på dubbla spår längre!" haha :p
Efter så sa Britt-Marie att det var jättebra och när hon sa att han va vänsterställd så var det inte bara det att han var böjd o halsen, utan ställd igenom hela kroppen. Och att han rätade upp sig fint på slutet.

Jag tror faktiskt inte att någon har sagt detta, men jag vill faktiskt ha Dubai nästa gång. Han var en så trevlig häst, man får juh verkligen resultat på honom! Och man får jobba för det, det är inte bara att åka runder. Alla andra vill ha en häst som är pigg och framåt, men jag vill hellre ha de som man kan skjuta framför sig så de blir lyhörd och fina istället. Jag rider hellre en häst framåt, än att rida den bakåt ;)

Nu sitter jag på tåget hem. Jag missade 17 över tåget för busschauffören körde fel ;( men nu är jag iaf snart hemma! Skönt ändå med halvtimmestrafik, för då kommer man inte hem så sent om man missar ett tåg :) ändå irriterande för jag hade kunnat va hemma i stallet nu ;(
Mache får faktiskt sig ett pass idag igen för hon var så härlig igår :) så nu ska det byggas bogmuskler sen är hon ett jäkla kraftpaket ;)

/Linnea


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0