Gårdagens aktivering!

Haha, jag orkade inte skriva igår (a) Var rättså trött om man säger så ;)

Men i vilket fall som, så skrev jag ju att skolan varit sjukt rolig igår och sen när jag kom hem va jag vaken i 1,5 h. Sen gick jag och vilade mig "en stund" (a) Jag var alltså stendöd i två timmar ;) Haha, man hade kunnat släppa en bomb bredvid mig och det hade jag inte vaknat av x)
När jag sen vakna, var det stallkläder på med en gång och sen ner till stallet. Gick upp i ridhuset och fick erbjudandet att rida Chamaro på nästa lektion, som började om 10 min (!) Javisst sa jag!

Chamaro var ganska slingrig i början, och ville inte riktigt spåra. Han ville inte alls spåra förresten, vilket resulterade i att han gick i otakt. Jag fick rådet att stadga upp honom på yttersidan istället och struntade i att böja speciellt mycket. Det var liksom inga problem i världen att böja sig, så mjuk är han iaf! 
Jo, sen blev han sur på mig några ggr, men då satte jag honom bara på plats, liksom "nu får det räcka!" och sen arbetade han på hur bra som helst. Jag gjorde också öppnor för att få in bakdelen där den skulle va, så han inte skulle slingra sig som en jäkla orm. 
I slutet rätade han upp sig fint och gick ganska nöjt omkring. Jag behövde nästan inte göra någonting, och det blev liksom ingen kamp utav ridpasset, trots att han är så envis och stor. Med 177 cm i mkh blir det också svårt att hålla ihop honom för en liten jag, med ponnysporrar dessutom! Men jag tyckte att jag lyckades ganska bra, och Chamaro var inte utmattat trött efteråt utan mer nöjd, åt det hållet :) 

Fashion skulle jag sen hoppträna med. Jag struntade faktiskt blanka i formen i början idag, eftersom jag vet att hon bara blir sur. Så hon gick med huvudet i skyarna och så i början, men det gillade hon så :P När jag travat runt ett par varv så kunde jag smått börja plocka ner henne, hon gick inte i perfekt form, men hon gick iaf lägre med huvudet. Sen galopperade jag lite och försökte rida ut henne mer mot väggen för den va JÄÄTTE läskig, av någon konstig anledning. 
Hoppade fram sen på ett kryss, som senare blev ett räcke. Sen la vi upp ett till, ett kort språng efter så hon fick tänka lite. Det hindret var också jätteläskigt så hon stannade på första i serien när hon fick syn på det andra xD 
När vi sen hade hoppat fram var hon mjukare och då började jag stället liiite mer krav på henne, så hon faktiskt skulle kunna vara mellan skänkel och tygel. Till att börja med blev hon arg men efter en tillsägning så gick hon bra däremellan. 
Sen blev det tre hinder, med ett språng mellan varje, förutom att det va en meter kortade mellan de två första så hon skulle tänka lite :) Tillslut blev det ett räcke och sen en oxer :)
Träningen gick bra, och jag fick lite mer kläm på hur jag skulle rida henne i hennes dagliga tillstånd.

Ma Cherie fick bara ridas lite vanligt idag. Jag red lite skritt, lite trav, lite galopp. Ökade lite på långsidorna och red någon skänkelvikning. Hon var exemplarisk som vanligt och jag slutar aldrig förundras över hur bra hon egentligen är för att vara så pass lite riden. Hon går stadigare och bättre i form än någon annan häst jag ridit på, och det är så trevligt att sitta upp och rida på denna lilla häst! Hon är så rolig och gör allt man vill, om man bara ger rätt signaler :') Underbara häst! <3


Det är lördag idag. Klockan är kvart i sju och jag ska snart ner och hjälpa Annica lite mer utsläpp och så. Sen ska vi till UNGDOMSDAGEN i Flyinge 2012! Ungdomssektionen arrangerar ;) Ska bli kul :) Jag tar med mig kameran så jag kan väl bjuda på lite bilder sen ;)

/Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0