Full rulle!

Idag har det varit full rulle HELA dan. Började med fodring klockan sju. Jag gick sen hem emellan, och gick ner igen för att släppa ut hästarna. Alla hästarna var ute halv tio idag! :D Skönt för dem ändå, fast det är snö och eländigt ute.

Jag filmade sen mamma lite när hon red lite på Dunder, och därefter red jag själv. Della blev det då. Sjukt fin var hon idag! Hon är så fräsch och fin i kroppen, det är en underbar känsla att få rida henne. Jag bara tänkte tillbaka hur hon var för 3,5 år sen när hon kom och hur man fick kämpa som en oxe för att hon skulle göra något. Hon har blivit så grymt stark i kroppen, och hon är så fin att rida. Med lösa tyglar, utan kontakt, och hon går ändå i fin form och samlad galopp :D 
Hoppade lite, även där är hon sjukt stark. Ryggen var full igång och hon hoppade 1 meter lätt som en plätt. Fyfan vad jag vill ut och tävla NUUU!!!! :D:D

Efter della, som jag faktiskt gav till mamma för det va bråttom, så hämtade jag Mache. Sen bytade jag skor igen och gick hem och åt, samt hämtade mitt träns och mina benskydd. Allting hade varit hemma på tvätt :) Sen gick jag ner igen och gjorde vid Mache inför träning. Jag fick en ny tid liksom, 13.40 och jag var klar och allt i tid idag! haha :P Brukar kunna bli lite för noggrann annars så jag går över tiden (a) 

Mache var också superduktig, vi hade lite bomträning. Så vi red på volt med två bommar vid a och två på öppna sidan av volten. Det är som Torun säger att hon är naturligt rätt på hinder. Hon taxerar helt själv och bedömmer avståndet, trots att hon är så lite riden. Fina häst! <3 

Efter skulle jag egentligen ridit Harboe med, men jag har så grymt ont i ryggen och jag har dessutom hittat vad det är nu. Mitt datorbord var för lågt så jag satt och böjde ryggen hela tiden. Men nu har jag höjt det tio centimeter iaf, visserligen räcker nog inte det, men det fick duga ^^ Det är inte bra att sitta vid datorn! :P

Senare ska jag faktiskt ta mig ett välförtjänt varmt bad. Försöka mjuka upp musklerna iaf lite, sen ska pappa smörja in lite arnika på dem. Så får vi hoppas att jag kan rida imorgon. Tänkte även försöka få hit älskling nån dag i veckan, för han är grymt duktig på att massera ut mig. Jag gråter, för att det gör så ont, men jag får iaf resultat. Han vet precis hur han ska göra för att få ut knutorna :) <3
Nu ska jag sätta mig och redigera några av bilderna från igår, om jag orkar. Snacka om att jag kommer somna snabbt ikväll! 

/Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0