Dressyrträning.

Jag tränade för Torun idag med Mache. Jag säger en sak, det är fan inte lätt att rida en uppspelt, pigg unghäst, när det springer folk på läktaren och under läktaren och utanför sargen hela tiden, med värk och PMS. Jag gjorde mitt bästa, men jag tyckte det var synd att det skulle va så just den dagen som vi skulle träna, eftersom hon blir stressad och uppspelt lätt :( 

Vi skrittade mest, pga omständigheterna, och gjorde övningar där istället. Skänkelvikningar, påbörjan till framdelsvändningar och väldigt mycket halter. Hon var mest fokuserad på allt som hände omkring henne än på mig så det blev inte världens bästa träning. Bättre nästa gång! 
Hon var iaf grymt fin i traven sen, och jag kunde sitta ner utan bekymmer! :')

Nu är stora ridhuset stängt i en vecka, och ridskolan drar igång denna veckan också. Detta betyder att jag kommer inte kunna rida henne speciellt mycket. På onsdag kan jag hinna rida henne, eftersom jag slutar tidigt då (tror jag iaf) men annars är fredag nästa gång :/ Paddockarna är inte speciellt fina så det är inte världens enklaste att rida ute heller, speciellt inte när man kommer hem 4 som senast. 
Jag känner att jag nog kommer somna väääldigt tidigt idag. Och om inget annat lär jag va halvdöd i skolan imorgon. Det lär jag nog va ändå iofs xD Haha! Tror jag får köpa massa cola eller pepsi eller något, så jag kan hålla mig vaken hela dagen.

Mamma har förresten precis klippt till mig lite. Vi ska beställa en tid hos min frisör sen, men hon är svår att få tid hos så det blir väl om två månader typ :P

EDIT: Jag har precis varit hemma hos mamma och färgat håret också. Det blev lite mörkare än väntat, men Jessie får hjälpa mig fixa det nästa gång :) Vi tyckte det va konstigt bara, för vi hade samma färg som alltid annars förutom att vi bytade ljusa slingor mot mörka innan färgningen :P

Imorgon äre skola!! Kul kul :D

/Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0