Dressyrpass.

Ma Cherie fick sig ett litet dressyrpass i ridhuset.
Lite dragig och ville mest bara springa idag, hon bet tag i bettet och sprang. Så jag red mycket övergångar och halter för att hon skulle lyssna. Red även lite bakdelsvändningar och framdelsvändningar, så mycket som hon kan av det iaf, och det gick bra :) Provade även att rygga en gång och då tog hon två steg bakåt och det räckte, så då fick hon klapp på halsen och beröm. 
Hon var lite spänd i början med, så jag skrittade länge och gjorde många halter. Satt även ner lite i traven och det gick super! Börjar bli liten dressyrhäst av ungpållen :)

Skolan idag var inget märkvärdigt. Förutom att mitt tåg va en kvart försenat, pga av ett annat försenat tåg -.-' Så vi missade 26an och när vi kom till knutan så mötte vi även Melinda i 2A. Vi fick ta 27an istället till välavägen och gick därifrån, så jag slapp missa mitt elevråd iaf! :D haha.
Jag och Nicci fick dessutom 98% på vårt glosförhör, där det var 100 (!) glosor! Tyckte det var asbra faktiskt ;)
Sen på hästkunskapen så visiterade jag och Rebecca Harald och berättade allt om honom. Tror vi fick mer än godkänt faktiskt, för vi hade rätt på allt :D haha. 
Det roligaste var väl när vi stod och pratade med Philip och Daniella från SPIDen. Det var ganska roligt om man säger så ;) 
Och jag missade inte mitt tåg idag faktiskt! Dock var det svinkallt på det så man var ju lagom frusen när man kom hem sen. Och då skulle man gå hela vägen hem också! :o Som tur var så gick jag in om på Ica och träffade Josse och hennes mamma, som var supersnäll som skjutsade mig hem så jag slapp gå i den hemska kylan ;) 

Imorgon har vi tömkörning i skolan. Egentligen skulle jag låna mammas vantar, men såklart så glömde jag dem i stallet -.-' Jag får helt enkelt ta mina egna, som dock är för små x) 
Nu ska jag duscha och sen ska jag sätta igång en film och sova! :) 

/Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0