Chadidja avklarad.

Ja, jag fick Chadidja på dagens ridlektion. Hon va jättepigg och lyssnade inte helt. I början var hon även lite stel.
Vi hade markarbete och innan jag fick henne att arbeta helt så ramlade hon på bogarna. Tillslut blev jag lite irriterad för att hon inte lyssnade utan bara drog så jag satte henne på bakdelen. Sen red jag trav-halt-trav-halt hela tiden precis var som. Då, plötsligt, stannade hon helt korrekt och höjde ryggen. När jag sen satte igång henne tog hon ett stort långt steg framåt och man kände verkligen hur bakbenen och ryggen var igång. Jag frågade Ida-Maria "hon har släppt i rygg och bakben nu va?" hon bara: "aa hon sätter bakbenen en halvmeter längre fram nu." Och det kändes verkligen.
Då var hon mycket lättare i markarbetet också och gjorde precis vad jag ville. Istället för att hamna på bogarna så krökte hon ihop bakbenen och lyfta sig i framänden. Då kortade hon också sig mycket lättare.
Jag måste säga att detta var ett lyckat ridpass. Ännu en gång fick jag hästen dit jag ville med egna erfarenheter, man måste rida både calorie och missy på samma sätt liksom. Och jag gjorde det på en ca 25 minuter. Jag är faktiskt stolt över mig själv, för en gångs skull :)

På väg hem nu, ska hem och longera Mache och sen rida Fashion!

/Linnea


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0