You don't know what you've got until you say goodbye.

Japp, jag red som sagt Pia på en av dressyrlektionerna. Hon var ganska stel, tog bettet, stack iväg, sprang ifrån arbetet och ville inte alls samarbeta. Det blev alltså ganska mycket skritt. Hon fick inte trava förrän hon gick bra i skritten och om hon försökte sticka igen så blev det skritt igen. Efter halva lektionen upptäckte jag en liten spänning i höger bog och hals, så jag skrittade runt en pall och bara böjde, utan att släppa ut ytterbogen och efter några varv så släppte hon ner halsen och skrittade normalt igen utan hast :) Efter det var hon hundra gånger lättare att rida, jag kunde sitta tillbaka henne och hon var ändå fint i form! :) Fina lilla ponnyn, man önskar att hon va typ 25 cm högre :')

Mache fick sig en promenad i ridhuset, jag var för trött för att rida och visste ändå att jag skulle rida en till. Dessutom hade hon fortfarande lite träningsvärk efter intervallträningen, så då släppte iaf det idag :)

Fashion skulle sen hoppa lite. Framridningen gick sådär, fick stå på ett ställe och bara snurra henne ett par gånger i båda varven för att hon skulle släppa efter lite. Hon hoppade däremot SUPER och var mycket lättare att hålla ihop nu. Torun sa att jag måste våga rida på henne ändå, fastän hon är sur och vrång. Hon får helt enkelt inte vinna. Man är däremot lite rädd för att kräva så mycket av henne, hon blir så arg då :/ 
Men, hoppträningen gick iaf asbra, så är ändå nöjd med dagen! :)

Nu är jag däremot gaaanska trött om vi säger så. Nu ska jag bara skriva en sak och skicka iväg sen ska jag hålla kväll! :)

/Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0