Varför nu?

Jag har börjat få symptom och så för akut bronkit, alltså luftrörskatarr, igen. Jag stället mig själv frågan; varför just nu? Varför två dagar innan årets största event?! Ibland förundras jag över min tajming. Men, sen och andra sidan kunde jag vara en hel vecka i skolan förra året med det så en dag på Scandinavium lär nog inte förändra något. Jo kanske till och med att jag mår bättre :) Jag får bara ladda upp med värktabletter, halstabletter och massor av dricka! 

Inatt, när jag vaknade för andra gången tog jag telefonen och sökte på just luftrörskatarr. Alla symptomen stämde perfa, jag har ont i halsen, ont i muskler och leder, 1,2 grader över normaltemp och hostar med en torr rethosta. Och det känns likadant som det gjort de sneaste två åren. Det stod också att jag skulle dricka i mängder för att hjälpa till att hosta upp slemmet, och så skulle det gå över av sig själv efter en vecka eller två -.-' kul ju! Bara att vänta ut det och hosta sig halvt ihjäl. Jag trodde det skulle gå att lösa om man fick antibiotika eller penicillin men det gjorde det bara om det gått vidare till lunginflammation eller så.

Så min dag kommer se ut ungefär såhär: Film, dricka, vila, duscha. Roliiigt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0