Sent stall + once upon a time

Det blev ett ganska sent stall idag. Kom dit strax efter sju, och skulle va hemma till åtta så det fick bli en liten snabb promenering med Mache i ridhuset. Jag gick med henne lite, sen gick vi och extratittade på alla olika saker där inne. Sandra va där med Maja samtidigt så hon hade lite ländtäcken hängandes på väggen. Dessa var läskiga först men jag gick bara rakt fram till dem och lät henne kolla själv. Hon litar iaf på mig för jag kan gå över allt och hon går efter :)
Jag gjorde även lite koll på hur bra hon följer mig. Så jag gjorde plötsliga halter, svängar och sprang, allt med helt löst grimskaft. Mache följde efter som en svans och jag fick väldigt bra respons.
Därefter gick jag och ställde mig på pallen och skulle få henne att stå bredvid mig. I början sprang hon bara runt mig men tillslut stod hon på helt rätt ställe stilla och jag kunde lätt klappa henne på ryggen utan att hon gick i väg igen. Hon har ju lite svårt för när jag står över henne ;)
Efter allt gick hon helt avslappnat med löst grimskaft och sänkt huvud. Ställde henne vid pallen igen, la armen över halsen och vilade med kinden mellan öronen. Så kunde man INTE göra när hon kom om vi säger så ;)

Jag tycker det är så mysigt att hon litar på mig så pass mycket att hon går fram till allt och inte springer iväg. Och att jag får stå och hänga på henne utan att hon går iväg eller slår upp huvudet. Det är liksom prio 1 när jag hanterar en häst. Litar dom inte på en från marken kan man ju glömma att de litar på en från ryggen.

Jo, Sandra var ju där med Maja. Asså. Fan att hon ska säljas till sommaren alltså, hon är grymt fin och jag hade så gärna velat ha henne! Tycker faktiskt att Sandra ska skatta sig väldigt lycklig som har en så pass fin ponny i sitt stall, och som dessutom bara är 8 år. Gillar henne supermycket.. Fina Maja gräddnos!
En roligare sak är att hennes mamma står på min skola ;) haha!

Imorgon är det fredag! Och i helgen har jag nog jour någon av dagarna, ska kolla det så jag håller koll ;) men men! Nu ska jag sova så jag kommer upp imorgon! ;)

/Linnea


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0