Ma Cherie i ett nötskal.

Mache är inte riktigt den skarpaste kniven i lådan. Jag skulle ta ut och fotografera henne lite i paddocken, men hade ingen med mig så jag fick hålla själv. Håller löst i grimskaftet och Mache får syn på något bakom sig, drar bort huvudet = grimskaftet glider ur min hand. Det hamnar då runt hennes framben, så hon blir rädd för det och börjar backa. När grimskaftet då följer med henne (ganska självklart, det satt ju fast) så blir hon rädd för det, typ liknande dethär: " WROAAAAAAAAAAAAAAAH EN OOOOOORM!" typ. Så hon springer iväg, som tur var var vi inne i paddocken, så jag sprang och stängde grinden först. Hon har inte riktigt kommit på det än att grinden är det första stället man sticker till när man blir rädd för något. Praktiskt tycker jag.
I vilket fall som, så sprang hon ner i nedersta hörnan och stannade där. Då kom ju plötsligt "ormen" tillbaka framför henne, vilket gjorde att hon blev rädd på nytt och började backa. "Ormen" följde fortfarande efter men nu framför henne, och hon backade och backade och backade och den följde hennes alla steg. Sen kommer jag fram till henne, tog tag i grimskaftet och visade henne det. Då var det inga problem -.-' knashäst! :P

Här är iaf en av bilderna, tycker hon är ganska söt faktiskt ;) 

Jao, älskling var precis här och hälsade på. Han hann inte massera idag utan får göra det imorgon istället. Masserade bara in lite arnika på de värsta ställena så kanske jag överlever imorgon. Jag tvivlar på det dock. 
Imorgon är det iaf skola igen, känner att en förkylning håller på att lägga sig över mig, men det är inget som hindrar mig från att vara i skolan ändå :) Tisdag imorgon också så sovmorgon till 6 har jag iaf :D Haha! 
Nu ska jag nog leta upp en filmis och glo på :) Eller iaf en halv ;) 

/Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0