Lista

Första hästen du red? Någon häst på ridskolan där min syster red när jag var ett :)

Första hästen du hoppade med? Jasmine!

Första favorithästen? Ibiza, d-ponny sto, e: Rolökke Swallow - Värends Pedro. Underbar!

Första tävlingen? Della år 2008, en LD (som dessutom var sänkt 5 cm-.-)

Första egena ponnyn? Ingen :P

Första egna stora hästen? Ingen :P

Första hingsten du red? - O, det var en kompis till min syster, två hingstar fick jag rida den dagen. Zigge, ett arabiskt fullblod och den andra hette typ Amarillo eller något, kommer inte helt ihåg. Amerikansk travare var han iaf då :)

Värsta hästen du ridit? På vilket sätt undrar man då? Mest krävande hästen är nog Fashion.

Värsta ritten? Ingen aning..

Värsta avtrillningen/avkastningen? Hajen i skogen, jag bröt armen då. Två veckor innan terminslut och sommarlov -.-'

Största hästen du suttit på? Chamaro, 177.

Minsta hästen du ridit? Tummen, tror han va max 90 cm hög, om ens så hög.

Favorit b-ponny? Pia!

Favorit c-ponny? Della!

Favorit d- ponny? Cheval måste jag nog säga :) Så underbart fin ponny!

Favoritsadel? I hopp har jag inte suttit i en skönare sadel än John Whitakers. Dressyr är nog Toruns Kieffer och till vardag så var det Jacks, alltså en Jacson Santa Cruz ;)

Favorittäcke? Maches innetäcke, det röda, eller mitt bruna ulltäcke :)

Favorit schabrak? Schockemöhle

Pullar- eller engelsk nosgrimma? Pullar, gillar inte engelsk.

Benskydd eller benlindor? Beror på sammanhanget, men lindor ger bättre stöd

Skor eller barfota? Skor

Lång eller kort man? Kort

Ljus eller mörk fux? Mörk, de ljusa är så vanliga, sålänge de inte är guldfux :)

Ljus eller mörk brun? ljus

Svart eller vit? Båda är riktigt fina, men svart ligger närmare hjärtat :)

Bred eller smal bläs? Smal, inte för mycket vitt i huvudet ;)

Stjärn eller bläs? Bläs

Med eller utan strumpor? Med

Syntet- eller lädersadel? Läder!!!

Hopp eller dressyrsadel? Det beror helt och hållet på vad man ska rida. Hoppning i dressyrsadel = urk! Dressyr i hoppsadel = funkar, men helst inte.

Hoppning eller dressyr? Båda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0