Kom aldrig mer tillbaka, äckliga vinter!

Har precis kommit hem igen frånstallet efter morgonfodringen. Det tog ca 1,5 h (!) för ensilaget var fruset och gick knappt att få loss från balen. 
I vilket fall som helst, så lyckades vi iaf få hö till alla, havre till alla och sen fick vi dessutom slå hål i 2,5 cm tjock is hos hästarna i utestallet. Usch och tvi vad jag inte vill ha vinter längre! Jag har sen och andra sidan aldrig velat ha vintern heller, jag är mer en sommarmänniska ;) Men, det är iaf skönt att det börjar bli ljusare om dagarna, man får tillbaka lite hopp då om att sommaren faktiskt kommer detta året också. 

Nu ska jag bara tina upp igen, kanske äta något och därefter ska jag ner igen och släppa ut alla också. Sen ska vi köra in balen till kvälljouren, löst. Det kan juh ta ett tag. 150 kilo rundbal som ska in ;) Får hoppas att den tinar lite då ;)

/Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0