Jobbigt värre.

Åh, hoppar över ridningen för en dag och man kan inte röra sig. Hopplöst! Andra får träningsvärk av att rida, jag får träningsvärk av att inte rida :( Inte okej alltså.

Pallrade iaf mig upp i morse och skulle gå ner till stallet. Jo, sure banana, världens översvämning i bäcken = ingen stig till mig. Mitt andra alternativ: Också översvämmat, vilket gjorde att jag fick gå tillbaka upp till vägen, en bit bort och sen in i skogen där och på så sätt kunna gå på en av våra ridstigar, över en stenbro och in i Missys och Fashions hage, där jag sen fick gå igenom för att kunna komma upp till stallet. Alla hagarna runt om bäcken är alltså översvämmade. Vi kan iaf inte klaga på att där är för lite näring i gräset där nere! Det blir naturligt vattnat utav bäcken ;)

Jag och mamma lyckades iaf hitta ett par gummistövlar var så vi kunde gå ut med hästarna, de fick sen ta sig bort till gräset (för det fanns faktiskt mellan sjöarna) och våra hästar blir iaf vana vid vatten :)
Missy hade däremot ingen respekt what so ever, så jag fick mota bort henne när hon höll på att gå över mig i stallgången och tar emot med båda händerna = AAAAJ i fingret. 
Mache däremot var jättesnäll, bara steppade lite bredvid mig, men jag förstår inte hur folk kan ha svårt att leda henne, hon som är så okomplicerad :) Går som en hund med löst grimskaft och hur snällt som helst. 

Efter skulle jag bara rycka klart Dellas man, gick halvbra, hon blev ju lite tokig på mig. Men det blev iaf tillräckligt bra, hoppas jag iaf, för det är ingen enkel uppgift :P Fick lite ont i handen där också. Men det gick! 
Mockade därefter hos Mache och strödde in helt nytt strö, så hon får mysigt när hon kommer in senare :) Sköljde ur vattenspannen, rensade krubban från hö och la in insläppshö till henne. Jag la även hennes täcke i tvättmaskinen, för att sen byta till torktumlaren och nu är det rent och fluffigt igen :) Tänkte passa på att tvätta upp hennes täcken nu när hon har använt de nästan klart för sen ska de in i skåpet, tills hon behöver dem nästa gång :P Så jag ska snart ner igen och byta från tvättmaskin till torktumlare och sätta igång en till tvättmaskin innan jag ska torka dem :) Det går nämligen in två maskiner i en tumlare ;) 

Nu har jag också duktigt ont i fingret, det gör ont upp i axeln. Jobbigt värre! Men det är bara att suck it up, jag kan juh inte sitta och göra ingenting, för då klättrar jag på väggarna snart (a)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0