Jag går i dagar i tröjan du hatar.

Haha, hörde den låten först idag pga ett låttips av Mattias xD Lite efter men ändå ;)

Var nere i stallet innan och skulle rida. Hade hoppats på att få lite bilder i paddocken men det hann bli mörkt så de blev inte superbra. 
Mache var iaf väldigt taktfast idag. Även väldigt pigg, men eftersom hon listat ut att jag linar henne innan för att hon inte ska va pigg när jag sen hoppar upp så är hon inte pigg på linan längre så det är inte lönt att longera henne. Inte bra med så intelligenta hästar! 
Egentligen tänkte jag bara lekt med henne idag igen, men när vi körde förbi hagen innan idag såg hon ut som om hon va trött på livet ungefär för hon har inte blivit riden på några dagar. Hon är en liten arbetsmyra, blir pigg av att ridas och slö av att stå still x) Som jag då ;) Ändå mysigt med en sån häst. 
Jag och mamma kom underfund med att hon har definitivt växt sen i somras. Och gud vad fina bilder vi kommer få i sommar, så snygg som hon är i kroppen och formen nu! Hon har rest sig betydligt med och funnit sin balans, så hon är superstadig att rida på, stadigare än de äldre hästarna faktiskt! Det enda vi behöver jobba med är galoppfattningarna, jag lyckas för det mesta att fastna i tygeltagen (Innan har jag släppt dem i stället i fattningar så vi är iaf mitt emellan nu) och när jag då fattar galoppen så hoppar hon in i galoppen. Jag kan också bli fast när vi galopperar, mer för att jag inte vill att hon ska bli tung i handen, och då händer det att hon börjar hoppa. Som tur är så gör hon det, och det är då jag vet att jag måste ändra min hand, så hon hjälper mig lite även hon. Avsaktningarna är hur bra som helst, hon går ner i en mer samlad galopp och övergår därefter till en helt korrekt arbetstrav så hon har blivit super på det hållet iaf! 
Hon bä sig också fruktansvärt bra för att vara så lite riden, jag kan liksom sitta ner, och sitta tillbaka henne när jag vill, för hon lyssnar väldigt mycket på vikthjälperna. Detta är väldigt skönt, för då slipper man använda händerna i framtiden. 
Jag tror faktiskt att jag även ska försöka få tag i ett hackamore så hon kan lära sig att bli riden på det också. Det är alltid bra tillexempel om man bara ska skritta en dag eller så, så slipper hon ha bett i munnen :) 

Imorgon har jag morgonjour, och jag är redan trött. Klockan är liksom halv 8? O.o Men jag tror det är kylan, jag hatar kyla av alla sorter och älskar värme. Vem gör inte det liksom? Jag vill bara ha sommar så man kan sola och slappa i varmt väder med musik i öronen! 

/Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0