Hey I heard you are a wild one.

Hästarna idag var helknas! Harald gjorde caprioler och bockade i nästan varje galoppfattning. Även när jag ridit honom ett tag och galopperat några varv så kunde jag sakta av och fatta ny och då gjorde han likadant. Och P.L va också pigg som fan så han fick några flipp han med.
Däremot så fick jag beröm för att jag lyckades få Harald riktigt fin i galoppen flera ggr, han sänkte nacken och slappnade av lite mer. Fina häst! Gillar honom något extremt.
Efter hade vi matte och jag gjorde klart min inlämningsuppgift. Sen satt vi mest bara och pratade med Sara, en från nian som var på besök. Jag lyckades på något konstigt vänster bli skitpigg under den timmen, så sen när vi gick in i klassrummet igen vände jag mig om igen till laxen och sa "Alexandra, nu är det dags igen! O.O" hon bara "åh nej! :o" haha konstig humor vi har x)
Mat sen, chili con carne med baguetter och ris. Och det var gott även idag, men eftersom vi skulle med bussen så hann jag bara äta en portion :(
Tog bussen sen 24 och fick sitta på knutan till 13:17 då tåget gick.
Men nu sitter jag iaf på tåget, vi är i hyllstofta, mellan Perstorp och Klippan. Så nu ska jag ner till stallet och träna med Fashion först och sen hitta på något med Ma Cherie. Tror det får blir allmän ridning framöver och inte träna något speciellt. Eftersom hon ändå inte kommer lära sig något nu när hon är i sin trotsperiod. Så det får blir lite skritt, trav och galopp och bara övergångar helt enkelt :)

/Linnea


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0