Göteborg Horse Show 2012!

Igår klockan 04.30 ringde min klocka och jag gick faktiskt upp direkt! Kände mig ovanligt frisk och taggad att åka iväg! 
När klockan var 05.45 körde vi från Åsljunga till Ängelholm där bussen skulle gå 06.35. Ungefär kvart över var vi där, så i god tid iaf :) Jag, däremot, var grymt pissenödig och där var inte öppet på varken Shell eller McDonalds, jag trodde på fullt allvar att jag skulle avlida. 
Bussen kom iaf och vi var bara några få på den. Tror vi var 8 st som hoppade på i Ängelholm och sen var där typ två pers på den sedan innan förutom lärarna. 
Bussen stannade också i Laholm och hämtade två stycken, sen satt vi och tittade på solsidan hela vägen upp till Göteborg x) Haha, hade den jävla låten på huvudet sen hela dan! 
08.44 landade vi i Göteborg, och det första jag och Rebecca letade upp var en toalett! Hade då suttit i nästan tre timmar och varit pissenödig, KAN NI TÄNKA ER?! Haha! från 6 till kvart i nio x) Varje lite grop eller skillnad i vägen kändes ska ni tro ;) :P 
Första klassen var sen en 145 Speed hoppning. Några svenskan var med, ingen som placerade sig (tror jag?) hehe :) Köpte mitt pannband sen emellan klasserna och sen gick vi upp och kollade när det var tävling med fjordingar. Haha skitkul att se faktiskt! 
Sen var det agility och gud vad hundarna var taggade! Och de hade grymt rolig hoppstil några av dem haha! Men de var jätteduktiga, de små djuren :) 

Eftermiddagen bestod av två klasser, Young Rider finalen 145 hoppning och Rolex FEI World Cup, som Marco Kutscher vann. När Roffe red med Casall var hela arenan helt knäpptyst, men tyvärr blev det ett nedslag på hinder 10 :( Synd, men ändå duktigt jobbat! Det var bara 5 till omhoppning så det var nog en ganska tekniskt svår bana :)
Dagen var väldigt trevlig, väldigt mycket roligt folk omkring mig! Hade verkligen superkul och jag hoppas det blir likadant nästa år! :D


Idag har vi kompledigt, så det är inte skola förrän imorgon. Däremot vet jag inte än om jag ska gå imorgon, hostar som en tok idag. Men jag ska försöka bli frisk för min egen skull! 
Ska ner till anläggningen senare och prova pannbandet på Mache samt gå på årsmötet ikväll :) Egentligen så skulle Mache behöva röra lite på sig också men det får vi väl se om det händer :) Är ju fortfarande inte helt frisk ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0