Della + Mache, finisar!

Dellas hoppträning idag gick riktigt bra, hon var så jäkla fin på framridningen speciellt. Vid ett tillfälle ville hon påbörja piruett och hade nog gjort det om jag inte gett hennes framåthjälpen :) Jag tog nämligen ett upplyftande tygeltag i yttertyglen samtidigt som jag tryckte till med ytterskänkeln och jag kände bara hur hela hästen satte sig i bakdelen, lyfte sig fram och började trampa ^^ haha! 
Hoppade iaf först på volt med fyra hinder och därefter en slalomserie med tre hinder :) Sen satte vi ihop båda övningarna och gud vad kul det var! Della gick som tåget och svängde på en femöring, så jäkla bra är hon alltså! <3

Efter det tog jag ut Mache direkt och red henne. Red henne på hela spåret idag för där var bara Angelica också och hon brydde sig inte om var jag var :P Hon fick sig iaf ett riktigt igenomkörarpass, med intervallträning i galoppen. Ökade längs långsidorna, sen samlade upp henne och red en volt på kortsidan därefter ökning igen. Hon var jättefin och lydde superbra! Red också ganska mycket enkla byten med trav på mitten och det gjorde hon också super. Hon är så duktig, lilla hästen! Och det förvånar mig faktiskt hur mycket hon förstår, för det är få av de mer utbildade hästarna som gör det så bra som hon. Rullar över i galopp och går lugnt ner igen, utan att springa iväg :') Så fin är hon just nu alltså! <3

Alltså har jag ridit tre superfina hästar idag och det har med det varit en asbra dag! Däremot är jag grymt trött, så jag ska sova nu (a) Klockan är 19.48 ;P Haha! 

/Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0