2 superdagar!

Igår var jag i stallet och hjälpte till på islandstävlingen som var där. Stod i cafeterian och fick använda min snabba huvudräkning när de betalade med 500 lappar hela tiden :P 

Mache var superfin när jag red efter tävlingen! Det låg två bommar ihop i mitten av ridhuset och jag red över den som vanligt i trav och på volt i galopp. Sen provade jag också att byta varv i galoppen över bommen, gav henne galoppombyteskänkel och hon bytade till andra galoppen med ett skutt över bommarna! :D Så söt :) 

Idag hoppade vi lite, först en grind och hon hoppade direkt även om det blev ett konstigt skutt :P Sen hoppade hon också en serie, två studs, ett språng och två studs till :) 
Oxern blev sen också bra, hon hoppar så grymt bra! Josse hjälpte mig att höja till 80 cm och det hoppade hon som om det vore 1 m :P haha knashäst! 
Men två superbra dagar har det varit, sov hos älskling igår och mös. 

Imorgon ska jag fota en vän när hon rider och sen ska jag hitta på något med Mache, typ promenera en runda i skogen eller något om det går :) Hon har gått två dagar bra nu så får hitta på något annat nu :) Hade varit awesome om man kunde ridit ut men där är så mycket is, så jag vågar inte det ;( 
Men men, ska snart sova nu så vi hörs väl imorgon :) Filmen på Mache finns på min facebook, där jag heter Linnea Sofi Hovander Lindquist :)

/Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0