Två superfina!

Idag var både Chamaro och Mache superfina! 

Chamme var lite bråkig i början men gav sig sen och blev super! 

Mache var också lite tjurig i början, jag började förresten det hela med att longera henne eftersom hon inte gjort något sen i torsdags. Men sen när jag kom upp var hon lite spänd först men slappnade av jättefint sen i skritten. 
Traven var lite glappig idag, men jag gjorde bara som Torun sa och höll kvar när hon försökte glappa med tygeln och då blev hon istället tjurig på andra hållet och ville dra tyglen ur handen på mig :P 
Galoppen var jättefin, när jag sagt till henne på skarpen att sluta hoppa åt sidan för precis allt. Innan dess var den lite studsig och kort, men sen drev jag på lite extra och då blev hon jättefin :)

Idag har jag och pappa också satt upp en låsbygel och ett lås på skåpet, och jag har tvättat kläder och packat väskor. Jag började med det redan idag, även fast jag inte kunde ta allt på en dag :) 
Imorgon blir det massor av packning. Jag ska packa klart till mig själv, göra vid Maches saker och sånt. Och dessutom rida både två. Anna ska också få rida och galoppera på Mache imorgon, kan ju vara bra att göra det innan jag åker också ;) Så imorgon blir en fullspäckad dag och sen ska jag sova tidigt, för redan klockan 6 på torsdag åker jag med bil från hemmet! Sen kommer jag inte höra av mig på ett par veckor :) 

Snart kommer älskling och hämtar mig iaf, för jag ska sova hos honom inatt. Sista natten helt hemma så man får ju passa på :) <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0