Trevligt med fika och sen ritter.

Idag vid halv tre tiden kom Torun till Perstorp, och hämtade mig här hemma. Sen åkte vi till M-L och fikade lite, och pratade lite. Trevligt trevligt! 
Efter 1,5 h åkte vi sen ner till ridskolan. 
Idag har jag ridit två hästar. Jag gjorde först iordning Mache till Torun så hon kunde rida igenom henne lite. Sen red jag själv Chamaro under tiden. Han var riktigt fin stundtals men blev lite sur en gång och började backa. Inte så farligt däremot :) Han är bara en såå fin häst! Och väldigt lätt och smidig för sin storlek :))

Efter att jag satt in honom hämtade jag Mache och red henne lite efter Torun. Men det var som jag sa att hon försökte dra bettet ur handen på en och bara ville pinna på, dra fram nosen och sluta arbeta. Det blev iaf åtgärdat när Torun red och sen var hon mycket fin när jag red också! :) 
Efter allt så gav jag Mache lite hö, klippte Harboes hovskägg samt kronrand och öron och skägg. Gav Chamme också lite mat sen, först hö och sen kraft. Mache fick sin med medans jag putsade av Chamaros träns. Sen skulle Torun köra vatten men Danne hjälpte henne med det idag, så jag sopade stallgången, gick upp med hö till Chammes och Habbes hage och även till Maches. Tog ner en ny höbal från berget också. Allting gick väldigt effektivt och jag kände mig pigg på arbetet :)) Efter att de kommit tillbaka igen och så så släppte vi ut Chamme och Habbe också i sin hage. 

En läskig men ändå rätt fascinerade sak jag var med om var när jag skulle släppa ut Mache, redan när jag gick med höet så kändes det konstigt. När Mache sen skulle gå förbi en punkt, backade hon av, stirrade i luften och blåste upp näsborrarna, precis som hon luktade på en hand eller så. När jag sen skulle gå tillbaka så på exakt samma punkt, blev jag kall om kroppen, fick gåshud och kände kalla kårar längs ryggraden. Folk som inte tror på sånt blir nog inte lika fascinerade men jag tror det kan ha varit en ande. Kanske är Kjell som är också hälsar på :))

Imorgon ska jag och Torun till ridvaruhuset efter att hon tränat Louise i Ö-a. Mest för att det är kul :)) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0